De eerste blog over Nica! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van TabithanaarNica - WaarBenJij.nu De eerste blog over Nica! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van TabithanaarNica - WaarBenJij.nu

De eerste blog over Nica!

Door: Tabitha

21 Maart 2017 | Nederland, Nederland

Nog 5 weken! Dan stap ik donderdag 27 april in het vliegtuig naar Nicaraqua. De voorbereidingen zijn in volle gang.

In December vroeg Louise die hier al een aantal keren naar toe geweest is of ik mee ging om de reis voor van de zomer voor te bereiden. Dit is altijd al een grote wens geweest om dit een keer te kunnen doen. Mensen die in enorme moeilijke omstandigheden leven een klein beetje te kunnen helpen. Mijn moeder had daar voor al gezegd voor mijn kinderen te willen zorgen. Ze zijn in goede handen, Willem staat er achter dus ik ga een week mee.

Voor deze week hebben we een enorm druk programma.
We gaan een aantal tienermoeders helpen. Vrouwen of eigenlijk meisjes die een kindje verwachten op zeer korte termijn of net een kindje hebben gekregen. Verlaten door vriend/man of door een bizare manier zwanger geworden, waardoor de jongen nooit in beeld is geweest. We zullen deze vrouwen meenemen naar de markt. Zij kunnen dan de hoog nodige spullen die ze nodig hebben voor hun kindje uit zoeken. Wij kopen deze spullen voor hen. Zij hebben geen geld om dit te kunnen aanschaffen.

Ook zullen we krijtborden aanschaffen voor de scholen. Dit zullen we ook daar ter plekken doen zodat we ook hiermee de mensen daar weer helpen. Deze zullen we op de scholen brengen. Op deze scholen zullen we ook een tandproject doen. We nemen tandenborstels en tandpasta mee zodat zij leren tandenpoetsen.

In deze week gaan we ook kijken welke gezinnen een huisje nodig hebben die ze van de zomer gaan bouwen. Dit is een groep vrijwilligers vanuit zeeland die daar de handen uit de mouwen gaan steken. Wat zal het moeilijk zijn om te zeggen jullie krijgen wel een huisje en jullie niet. Maar voor de gezinnen die er wel een krijgen is dat ontzettend mooi.

Voor de tienermoeders en het project op de scholen hebben we geld nodig. Daarom organiseren we 5 april een knutselmiddag in Salem te Nieuwerkerk. Alle kinderen vanaf 4 tot 12 jaar zijn van harte welkom om te komen knutselen. Maar ook helpers zijn natuurlijk van harte welkom!

Voor mijn kinderen is het die week ook feest! Zij mogen een week gaan logeren bij opa, oma, ooms en tantes. Papa die gewoon elke avond thuis komt eten en hen op bed legt.

Oh ja nog een weetje; het is er in Nicaraqua 8 uren vroeger.

Ik hoop af en toe een blog toe te voegen in dit reis verslag. Wil je het volgen voeg gerust je mail adres toe.

Groetjes,
Tabitha